Partnerzy: Muzeum Dwory Karwacjanów i Gładyszów W Gorlicach (partner wiodący), Muzeum Okręgowe w Nowym Sączu, Muzeum Nadwiślański Park Etnograficzny w Wygiełzowie, Miejski Dom Kultury w Czechowicach-Dziedzicach, Oravské múzeum Pavla Országha Hviezdoslava v Dolnom Kubíne (Słowacja), Liptovské múzeum v Ružomberku, Muzeum – Orawski Park Etnograficzny w Zubrzycy Górnej, Muzeum Tatrzańskie im. Dra Tytusa Chałubińskiego
Okres trwania: styczeń 2020-czerwiec 2021
Opis projektu:
Głównym celem projektu jest wspólna ochrona, wzmocnienie i rozwój materialnego i niematerialnego dziedzictwa przyrodniczego i kulturowego oraz skuteczne i zrównoważone wykorzystanie dziedzictwa celem podniesienia poziomu atrakcyjności polsko-słowackiego pogranicza.
W ostatnich latach powstało wiele transgranicznych inicjatyw i projektów w obszarze turystyki kulturowej oraz wykorzystania potencjału dziedzictwa historycznego i kulturowego, zniesiono także wiele barier i ograniczeń. Niemniej jednak obecne i przyszłe wyzwania w obszarze muzealnictwa i wystawiennictwa na polsko-słowackim pograniczu pozostają ogromne. Jedną z głównych barier jest niedostateczne wykorzystanie potencjału dziedzictwa kulturowego oraz potencjału współpracy instytucji muzealnych i społeczności na obszarze objętym programem.Wciąż w wielu zakresach brakuje ciągłej transgranicznej komunikacji i współpracy. Problemem jest także niewystarczająca liczba instytucji muzealnych zaangażowanych w ochronę dziedzictwa Polski i Słowacji na obszarze objętym wsparciem, które ściśle z sobą współpracują. Kolejnym problemem jest niewystarczająca dostępność fizyczna, programowa i technologiczna do obiektów objętych Projektem, administrowanych przez muzea (w tym muzea typu skansenowskiego), a także otoczenia budynków z wolną, dotychczas niezabudowaną przestrzenią. Ograniczenie dostępności w sposób szczególny dotyka grupy i indywidualne osoby z niepełnosprawnością ruchową oraz specjalnymi potrzebami, do których należą m. in. rodzice i opiekunowie z dziećmi, niewidomi i słabo widzący, niesłyszący i słabo słyszący, osoby z autyzmem oraz ADHD. Wobec takich problemów intensywna i stała współpraca instytucji po obu stronach granicy staje się nieodzowna. Projekt odpowiada na zdiagnozowane problemy poprzez utworzenie trwałej współpracy transgranicznej w obrębie ochrony, promocji oraz udostępniania obiektów dziedzictwa pogranicza polsko-słowackiego. Utworzenie sieci wzmocni współpracę pomiędzy instytucjami na polsko-słowackim pograniczu oraz udostępni ofertę programową nowym odbiorcom. Projekt jest odpowiedzią na wyzwania i cele szczegółowe Programu, w tym na zwiększenie poziomu zrównoważonego wykorzystania dziedzictwa kulturowego i przyrodniczego przez odwiedzających i mieszkańców.
Działania:
1. Obsługa PR (key visual , opracowanie strategii promocji)
2. Aktualizacja i rozbudowa bazy prasowej
3. Ogłoszenia i publikacje prasowe w Internecie, w tym serwisy informacyjne, portale
transgraniczne, branżowe: turystyka, historia, muzealnictwo (promowanie działań
projektowych w Internecie zgodnie z założeniami SIWZ)
4. Stworzenie spójnej koncepcji graficznej Projektu
5. Wykonanie strony internetowej oraz 8 podstron projektu wg normy WCAG 2.0, w językach polskim i slowackim
6. Dokumentacja fotograficzna ma potrzeby publikacji internetowych itd.
7. Produkcja spotu filmowego w jęz. PL i SK
Wyprodukowano spot filmowy promuje projekt „Muzea otwarte” w dwóch wersjach językowych polskiej i słowackiej. Spot prezentuje wszystkich
ośmiu partnerów projektu oraz ideę nadrzędną; otwartość instytucji kultury Polski i Słowacji
na osoby niepełnosprawne jako odbiorców, nowej oferty programowej
8 Produkcja spotu radiowego i jego 60 krotna emisja w Radio Kraków i Radio Katowice.
9. Stworzenie bazy organizacji pracujących z osobami niepełnosprawnymi.
10. Organizacja spotkań z udziałem mediów, przedstawicieli samorządu i instytucji pracujących z osobami niepełnosprawnymi, w tym 4 spotkania w instytucjach partnerskich oraz konferencja na zakończenie projektu.
11. wykonane 12 tablic ze szkła hartowanego wraz z montażem
Materiały do wglądu:
spot filmowy












Dodaj komentarz