Kampania dla projektu „Muzea otwarte – rozszerzenie możliwości programowych instytucji kultury pogranicza polsko-słowackiego”

Partnerzy: Muzeum Dwory Karwacjanów i Gładyszów W Gorlicach (partner wiodący), Muzeum Okręgowe w Nowym Sączu, Muzeum Nadwiślański Park Etnograficzny w Wygiełzowie, Miejski Dom Kultury w Czechowicach-Dziedzicach, Oravské múzeum Pavla Országha Hviezdoslava v Dolnom Kubíne (Słowacja), Liptovské múzeum v Ružomberku, Muzeum – Orawski Park Etnograficzny w Zubrzycy Górnej, Muzeum Tatrzańskie im. Dra Tytusa Chałubińskiego

Okres trwania: styczeń 2020-czerwiec 2021

Opis projektu:

Głównym celem projektu jest wspólna ochrona, wzmocnienie i rozwój materialnego i niematerialnego dziedzictwa przyrodniczego i kulturowego oraz skuteczne i zrównoważone wykorzystanie dziedzictwa celem podniesienia poziomu atrakcyjności polsko-słowackiego pogranicza.

W ostatnich latach powstało wiele transgranicznych inicjatyw i projektów w obszarze turystyki kulturowej oraz wykorzystania potencjału dziedzictwa historycznego i kulturowego, zniesiono także wiele barier i ograniczeń. Niemniej jednak obecne i przyszłe wyzwania w obszarze muzealnictwa i wystawiennictwa na polsko-słowackim pograniczu pozostają ogromne. Jedną z głównych barier jest niedostateczne wykorzystanie potencjału dziedzictwa kulturowego oraz potencjału współpracy instytucji muzealnych i społeczności na obszarze objętym programem.Wciąż w wielu zakresach brakuje ciągłej transgranicznej komunikacji i współpracy. Problemem jest także niewystarczająca liczba instytucji muzealnych zaangażowanych w ochronę dziedzictwa Polski i Słowacji na obszarze objętym wsparciem, które ściśle z sobą współpracują. Kolejnym problemem jest niewystarczająca dostępność fizyczna, programowa i technologiczna do obiektów objętych Projektem, administrowanych przez muzea (w tym muzea typu skansenowskiego), a także otoczenia budynków z wolną, dotychczas niezabudowaną przestrzenią. Ograniczenie dostępności w sposób szczególny dotyka grupy i indywidualne osoby z niepełnosprawnością ruchową oraz specjalnymi potrzebami, do których należą m. in. rodzice i opiekunowie z dziećmi, niewidomi i słabo widzący, niesłyszący i słabo słyszący, osoby z autyzmem oraz ADHD. Wobec takich problemów intensywna i stała współpraca instytucji po obu stronach granicy staje się nieodzowna. Projekt odpowiada na zdiagnozowane problemy poprzez utworzenie trwałej współpracy transgranicznej w obrębie ochrony, promocji oraz udostępniania obiektów dziedzictwa pogranicza polsko-słowackiego. Utworzenie sieci wzmocni współpracę pomiędzy instytucjami na polsko-słowackim pograniczu oraz udostępni ofertę programową nowym odbiorcom. Projekt jest odpowiedzią na wyzwania i cele szczegółowe Programu, w tym na zwiększenie poziomu zrównoważonego wykorzystania dziedzictwa kulturowego i przyrodniczego przez odwiedzających i mieszkańców.

Działania:

1. Obsługa PR (key visual , opracowanie strategii promocji)

2. Aktualizacja i rozbudowa bazy prasowej

3. Ogłoszenia i publikacje prasowe w Internecie, w tym serwisy informacyjne, portale

transgraniczne, branżowe: turystyka, historia, muzealnictwo (promowanie działań

projektowych w Internecie zgodnie z założeniami SIWZ)

4. Stworzenie spójnej koncepcji graficznej Projektu

5. Wykonanie strony internetowej oraz 8 podstron projektu wg normy WCAG 2.0, w językach polskim i slowackim

6. Dokumentacja fotograficzna ma potrzeby publikacji internetowych itd.

7. Produkcja spotu filmowego w jęz. PL i SK

Wyprodukowano spot filmowy promuje projekt „Muzea otwarte” w dwóch wersjach językowych polskiej i słowackiej. Spot prezentuje wszystkich

ośmiu partnerów projektu oraz ideę nadrzędną; otwartość instytucji kultury Polski i Słowacji

na osoby niepełnosprawne jako odbiorców, nowej oferty programowej

8 Produkcja spotu radiowego i jego 60 krotna emisja w Radio Kraków i Radio Katowice.

9. Stworzenie bazy organizacji pracujących z osobami niepełnosprawnymi.

10. Organizacja spotkań z udziałem mediów, przedstawicieli samorządu i instytucji pracujących z osobami niepełnosprawnymi, w tym 4 spotkania w instytucjach partnerskich oraz konferencja na zakończenie projektu.

11. wykonane 12 tablic ze szkła hartowanego wraz z montażem

Materiały do wglądu:

https://www.facebook.com/profile.php?id=100063665010286

spot filmowy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skip to content